Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci


Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci został ustanowiony, aby promować piękną literaturę i grafikę dla młodego czytelnika. Obchodzony jest od 1967 r. Dzień ten obchodzimy każdego roku, 2 kwietnia, w dniu urodzin Hansa Christiana Andersena, który był duńskim pisarzem i poetą. Najbardziej znany jest ze swej twórczości przeznaczonej dla dzieci.





Postanowiliśmy i my przyłączyć się do dzisiejszego święta i wybrać jedną najlepszą - naszym zdaniem - książkę z dzieciństwa:

Ewa:

Wybrałam lekturę, do której lubię wracać i często czytam różne przygody z mają bratanicą. Mowa o „Akademii Pana Kleska” Jana Brzechwy. Dla mnie jest to fantastyczna opowieść o dwunastoletnim chłopcu, Adasiu, który trafia do tytułowej akademii. Ów profesor, uwielbiany przez swoich uczniów, potrafi wszystko zrobić, unosić się nawet w powietrzu! Akademia to miejsce magiczne, gdzie nawet Szpak ma swoje imię i mówi. Świat w tej lekturze ciekawi, intryguje, a co najważniejsze wzbudza pozytywne wrażenia. Czytelnik może przenieść się w zaczarowany świat dziecięcej wyobraźni oraz fantazji. Była to moja pierwsza lektura z gatunku fantastyki i pozostała na pierwszym miejscu do dnia dzisiejszego.

Piotrek:

Książka, którą najmilej wspominam z dzieciństwa? Cóż, odpowiedź może być tylko jedna - 
„Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren. Wiem, nie jestem oryginalny, bo mnóstwo innych ludzi uważa 
ją za swoją ukochaną książkę z tych czasów. Ale dla mnie ona jest prawdziwą skarbnicą wspomnień z 
młodości. Do dziś pamiętam jak zaczytywałem się w niej po wielokroć, udawałem, że sam jestem 
jednym z dzieci z maleńkiej wioski gdzieś w dalekiej Szwecji. Szedłem na zakupy do Wielkiej Wsi 
razem Lisą i Anną, bałem się o psa u strasznego szewca czy chowałem się w stogach siana razem z całą 
szóstką urwisów. Nie jestem w stanie stwierdzić, ile razy ją czytałem, dlatego też mój egzemplarz z 
okładką w morskim kolorze, jest porządnie zaczytany. 





Popularne posty z tego bloga

Mistrz małej prozy

We dwoje zawsze lepiej

Recenzja książki Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”