Recenzja książki „Rewizja” R. Mroza

 Na pewien czas musiałam odpocząć od Chyłki, w końcu co za dużo, to … Cały cykl będę chyba czytać do końca życia, gdyż co chwilę ukazują się kolejne części. 



Trzeci tom jest zaskoczeniem od samego początku. Joanna Chyła, znany adwokat nie pracuje już w korpo Żelazny&McVay. Szczerze? Gdzieś w podświadomości miałam to, że nie pozbiera się po tej decyzji… Jej kariera legła prawie na dnie, pracuje w jednym z boksow w supermarkecie. Za swoją poradę prawniczą kasuje, co najwyżej 50 zł. Zordona, swojego aplikanta zmieniał na butelkę z podobizną dona. Niestety na lepsze trunki nie mogła pozwolić już sobie. Nie tylko kariera, finanse zmierzają na samo dno. Chyłka zatraca również swoje życie. 

Zmienia się to wszystko, gdy na „drodze” staje cygan. Zwykły robotnik z Ursynowa. Przeżywa tragedię. Jego żona i córka zginęły. Okoliczności ich śmierci są niewyjaśnione, ale  śmierć była makabryczna. Najciekawsze jest to, że cygańska rodzina miała wykupioną bardzo wysoką polisę na życie. Czy towarzystwo ubezpieczeniowe będzie chciało wypłacić jedynemu spad kobiercowi tak wysokie odszkodowanie? Kto stoi za towarzystwem ubezpieczeniowym? Co zrobi Joanna w tej sprawie? Wiele pytań, odpowiedź jedna! Przeczytajcie i zapoznajcie się sami. 

Moim zdaniem, ten tom jest trochę spokojniejszy od dwóch pierwszych. Morderstwo nie jest tu tak istotne, jak przepychanki Pani Mecenas, która próbuje wybić się z dna. Nie zmienił się charakter głównej bohaterki, co bardzo mi się podoba. Pomimo tego, że zdaje sobie sprawę, że jest na straconej pozycji, potrafi walczyć. 

Warto dodać, o bardzo ciekawych i szczegółowych opisach środowiskach bohaterów tego tomu. Cyganie mają wiele swoich tajemnic, których nie chcą bądź nie mogą zdradzić. Przytoczone są romskie tradycje, zwyczaje. 



Nie ukrywam, sprawa Bukano – klienta Chyłki – wciągnęła mnie bardziej niż w dwóch wcześniejszych tomach. Książkę przeczytałam też dość szybko, jak na moje obecne warunki czytelnicze. 

Jest to kolejna książka Remigiusza Mroza, a ja ponownie jestem zaskoczona jego twórczością oraz jego pomysłami. Pozostało mi dopisać do mojej listy, książek kolejny tom Chyłki. 


Autor: Remigiusz Mróz 

Tytuł: Rewizja 

Cykl: Joanna Chyłka 

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Rok wydania: 2016

Liczba stron: 624


Popularne posty z tego bloga

Mistrz małej prozy

We dwoje zawsze lepiej

Recenzja książki Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”