Recenzja książki „Brud” Piotra C.

Od dawna na półce w mojej bibliotece widziałam książki Piotra C., ale nie było mi z nimi jakoś po drodze. W końcu postanowiłam to zmienić. Wypożyczyłam jedną z nich i …. Przeczytajcie recenzję, żeby przekonać się, czy warto sięgnąć po tę lekturę.

 


Piotr C. jest blogerem, opowiada historie i pisze książki. Tak przynajmniej opisuje siebie na swoim blogu. Uważam, że pisać każdy może… Choć staramy się, by nasze recenzje były ciekawe, byście zaglądali do nas na bloga jak najczęściej to jednak nie zawsze nam to wychodzi. Tak samo jest w przypadku Piotra C. Książka pt. „Brud” jak dla mnie to nadal nieogarnięta historia. Ale do sedna.

Niby to powieść, jednak dość specyficzna. Autor ubolewa nad grupą osób wieku 20 - 30 lat. Refleksja niekiedy gorzka, smutna i żałosna. Powiedzmy, że autor zabawił się w lekarza i postawił społeczeństwu diagnozę, z  którą jak każdy pacjent może się zgodzić lub nie. Dla autorka każdy jest zły, każdego może obrazić. Jakby każdy popełniał tylko błędy w swoim życiu, nie wyciągał żadnych wniosków. Jakby nikt nie realizował swoich marzeń, planów, tylko biegł w nieznane, za kasą, karierą…

Głównym bohaterem jest facet o specyficznym imieniu Relu. Mieszka w Warszawie. Ma dość nietypową pracę, ponieważ zostaje „doradcą” pewnego biznesmena. Polega ona na przekupywaniu urzędników. Międzyczasie posiada swoje refleksje, że praca nie jest na jego poziomie, że traktują go, jak przysłowiowego chłopca na posyłki. Niby główny bohater posiada jakieś zasady, ba nawet próbuje się nimi kierować! Nie podoba się jemu na pewno to, że jest uzależniony od swojego pracodawcy, ale jak chce się mieć kasę to nie jest łatwo zrezygnować z takiego zatrudnienia.

Momentami fragmenty były wręcz obraźliwe. Jak dla mnie za dużo przekleństw. Wręcz przemęczyłam tę książkę do połowy i dalej nie dałam rady. Jedyne, co zwróciło moją uwagę to te kilka rysunków… Przykro mi to mówić / pisać, ale zawiodłam się, spodziewałam się gruszek na wierzbie, czytając, że tyle tysięcy egzemplarzy jego książek sprzedanych, ba nawet wygrywał jakieś nagrody.

Książka nie przekonała mnie. Następnym razem, zastanowię się kilka razy czy sięgnę po inną pozycję lekturową autorstwa Piotra C. Być może inne książki są ciekawsze?

Tytuł: Brud

Autor: Piotr C.

Wydawnictwo: Novae Res

Rok wydania: 2016

Liczba stron: 256

Popularne posty z tego bloga

Mistrz małej prozy

We dwoje zawsze lepiej

Recenzja książki Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”