Recenzja książki Zafona „Cień Wiatru”

Zafon, był i nadal jest poczytnym pisarzem. Książki jego autorstwa cieszą się wielką popularnością wśród rzeszy fanów, a „Cień wiatru”, czyli pierwsza część z cyklu Cmentarz Zapomnianych Książek. Czy nas ta książka zachwyciła? Przekonajcie się sami.

 


Carlos Ruiz Zafon to kataloński pisarz. Niestety niedawno zmarł (czerwiec 2020 r.), ale przejdźmy do fabuły tejże książki.

„Cień wiatru” przenosi czytelnika w magiczny świat, w barcelońskie uliczki z lat 40. Dużo nawiązań historycznych oraz sekretnych związków, to literatura ma być tym jedynym drogowskazem. Jednak głównym tematem jest książka, którą prawie już wszyscy zapomnieli. Znajduje się już w miejscu zakurzonym, w miejscu do którego prawie nikt nie zagląda, a na regałach jest tysiące innych książek. Ta tajemnicza książka to „Cień Wiatru” autorstwa Juliana Caraxa. Znajduje się ona na półce zatytułowanej: Cmentarz Zapomnianych Książek. Wspomniany „Cień Wiatru” trafia w ręce Daniela Sempere, syna księgarza. Chłopiec ma 10 lat, a owa książka zmienia jego życie. Z książką związana jest pewna tajemnica, czy młodzieniec ją odgadnie? Kim wgl jest pisarz, o których mówią tylko antykwaryści? Dlaczego ktoś pali wszystkie książki o tym tytule?

Książka chociaż o literaturze, o książce niestety nie zaciekawiła mnie. Mogę wręcz powiedzieć, że przemęczyłam się z nią czytając ją. Rozkładałam na raty czytanie, które i tak mnie bardzo męczyło. Cóż, może to nie mój styl pisarski? Nie wiem.

Widać, że autor przedstawia bardzo realny świat, nie ma tu  żadnej imaginacji, ale to jednak nie dla mnie. Jest w nich pewna tajemniczość, która momentami pozwalała mi na wczytanie się w kilkanaście stron, ale tych momentów było może trzy, góra cztery.

Nie chce się wypowiadać, źle na temat tej książki, wylewać kubeł własnych pomyj, bo to nie o to chodzi. Są książki lepsze i gorsze, każdy ma swoje zdanie na dany temat. Akurat ta pozycja lekturowa nie przypadła mi do gustu, a być może Ty ją uwielbiasz…

 

Tytuł: Cień Wiatru

Tytuł oryginału: La sombra del viento

Autor: Carlos Ruiz Zafon

Cykl: Cmentarz Zapomnianych Książek (tom 1)

Wydawnictwo: Muza

Liczba stron: 520

Rok pierwszego polskiego wydania: 2005

Popularne posty z tego bloga

Mistrz małej prozy

We dwoje zawsze lepiej

Recenzja książki Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”